یک برند چگونه موفق می شود؟-برند سازی چگونه است؟

برند موفق

آنچه در این مقاله میخوانید:

موفقیت یک برند

داشتن برند برای یک کسب و کار یک ضرورت است. کسب و کاری که یک برند دارد در فروش محصولات و کسب سود موفقتر خواهد بود .البته این به این معنا نیست که با داشتن برند همه چیز تمام است و این کسب و کار محکوم به پیروزی وسود آوری زیاد است.

برند، مفهومی عمیق

برند فقط یک نام یا علامت نیست . بند مفهومی عمیق است، مشتری با شنیدن یا دیدن آن از محصولات شما استفاده خواهد کرد و به مشتری دائمی و وفادار شما تبدیل خواهد شد. برای اینکه بتوانید اینچنین تأثیری را در مشتریان خود ایجاد کنید باید به نکاتهای توجه کنید.

برند یک ارتباط است

اولین چیزی که باید در مورد موفقیت برند یک کسب وکار دانست این است که برند بر پایه یک ارتباط عمیق است. برای انکه بتوانیم با مشتریانمان ارتباطی عمیق ایجاد کنیم،باید با آنها صادق باشیم و ارتباطی احساسی داشته باشیم. و مطمئن شویم که این ارتباط از بین نخواهد رفت.

بر طبق آخرین تحقیقاتی که صورت گرفته است  دربرند سازی مشتریان جذب برندهایی می شوند که با انها ارتباطی احساسی داشته باشند .این بدان معنا است که احساسات نقص اصلی را در برند سازی یک کسب و کار بازی می کند.

برای مشتریان این احساسات است که آنها را به سمت خرید یک محصول سوق می دهد. پس هر کسب و کار برای برند سازی خود راهی را برای ایجاد این ارتباط بیابد. ما به بررسی برخی از این راه ها خواهیم پرداخت .آیا شما برای برند سازی و ارتباط گیری روشی را پیشنهاد میدهید؟

1-جایگاه و شعار خودتان را داشته باشید

در ارتباط گیری با مشتریان برای برند سازی همانطور که اشاره شد،شما باید یک جایگاه و شعار داشته باشید. وقتی شما شعاری را انتخاب می کنید یعنی دوست دارید که مشتریان و مخاطبانتان شمارا با این ویژگی که در شعارتان بیان کرده اید بشناسند.

شما باید این شعر را به ظهور برسانید.یعنی مخاطبان با شنیدن نام برند شما حس و ارتباطی را با کسب و کار شما بگیرد که شما می خواسته اید. این شعار شماست که  شما را خاص می کند و دلیلی می شود بر آنکه مخاطبان و مشتریان به سراغ کسب و کار شما آیند.

برای فهم بهتر این مسئله بهتر است مثالی را بیان کنیم .  اپل از ابتدا شعار و رویکردی در فناوری و خلاقیت داشته است. به همین جهت است که شما در محصولات و خدمات و…این شرکت همواره نوآوری و فناوری های پیشرفته و جدید را می توانید ببینید. این گونه بوده است که وقتی شما اسم اپل را جایی میبینید و یا می شنوید ذهن شما و مشتریان به سمت یک قدرت و حس خاص میرود .چون این محصولات با استفاده از فناوری های جدید همواره خاص و قدرتمند بوده و این حس خاص و قدرتمند بودن را به صاحبان خود القا می کند.

برند های بسیار زیادی را می توانید بیابید که به واسطه حسی که از شعارشان بر می آید و انتقال این حس به مشتریانشان به موفقیت ها وسود ها بسیار بزرگی رسیده اند.

2- باید باورتان را بسازید

هدفی که به واسطه آن کسب و کارتان را شروع کرده اید ونیازی را که قصد داشته اید برطرف کنید را باید تصور کنید . و این اهداف باید توسط مشتریان در محصولات شما دیده شود .مشتریان همواره باهوش و تیز بین هستند و اگر شما اهدافی را که بیان کرده اید در جهت رفع مشکلات و… در تمامی زوایای کسب و کار شما نبینند شما برندی موفق نخواهید داشت.

برند شما باید همواره با مشتریانتان ارتباط احساسی داشته باشد و بتواند اهداف و شعار شما را در ذهن مشتریان و مخاطبان تداعی کند. از این روش در برند سازی اشخاص نیز می تواند استفاده شود.

3- برای برندتان داستان داشته باشید

یکی از اصلی ترین قوائد در برند سازی داشتن داستانی تأثیر گذار است.همواره افراد روزانه با داستان ها و اتفاقات گوناگون بمب باران می شوند.ولی این شما هستید که باید داستانی برای برندتان داشته باشید که احساسات مخاطب را درگیر کرده و بر او تأثیر بگذارد.

شما باید با توجه کنیدبه رسالت و اهدافتان باید داستانی قوی برای جذب مشتری ایجاد کنید .داستان های زیادی از برند های معروف دنیا شنیده اید .مثل حس غرور مؤسس لامبورگینی یا داستان دید متفاوت کارشناسان نایکی در دیدن شهر هایی با افراد بدون کفش.

برای دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید

 

 

 

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *